Tlačný remorkér Rio 2 v přístavu Děčín - Loubí (5. dubna 2016)

Lodí do Německa

On-line reportáž

Aktualizovat
19.11. V neděli jsme se přesunuli do Hamburku do místa vykládky, kde jsme měli ráno již začít, ale bohužel nestačili vyložit „kymák“ pře námi. Přijdeme na řadu okolo 13. hodiny, kdy budeme vykládat řepkový šrot.
Hamburk

Hamburk

16.11. V pátek dopoledne jsme vyrazili z Gesacht do Hamburku. Je změna, místo kusovky, která se odkládá, budeme nakládat řepkový šrot. S ním uděláme „hafentour“ po Hamburku. „Hafentour“ se říká převozu po přístavu. Dnes musíme nejdříve dotankovat naftu, vyčerpat vodu z mytí van (na to přijede speciální loď) a potom budeme nakladat. Vykládka nás čeká až po víkendu.
Směr Hamburg

Směr Hamburg

10:07
15.11. Okolo 10 hodiny dopolední stojíme nad zdymadlem v Lueneburku a čekáme na proplavení. Poté vyrazíme směr Hamburku. Přenocujeme v Gesacht a ráno dopoledne sjedeme do Hamburku.
14.11. Dnes dopoledne doděláváme malou vanu, kterou zde odstavíme. S velkou vanou pojedeme do Hamburku prázdní, tam naložíme kusovku, kterou povezeme do Magdeburku. Kusovka je určena do Čech, ale vzhledem ke stavu vody se náklad v Magdeburku pouze přeloží a počká se, až začne pršet. Kus je 6 metrů široký a tak ho nepustí na silnice. Musí zapršet, aby se náklad dostal do Čech k zákazníkovi.
Vykládka

Vykládka

13.11. Kapitán Batista hlásí: „Dnes vykládáme v Uelzenu 1 700 tum hnojiva. Dnes nás nestihnout vyložit a tak to dokončíme zítra. Poté bychom měli jet do Hambruku pro kusovku.“
Vykládka Uelzen

Vykládka Uelzen

09:28
7.11. Kapitán dnes slaví krásné kulaté výročí. Za tým SlowTV mu přejeme všechno nejlepší k jeho 60. narozeninám a děkujeme za to, že vůbec umožnil nahlédnout lidem neznalým do zajímavého a krásného řemesla. Hodně štěstí a zdraví do dalších let!
10:02
1.11. Včera RIO2 v klidu dorazilo kolem poledne do Algermissen. Velkou vanu jsme nechali nad komorou Bolzum, v místě vykládky není místo pro tak velké soulodí. Po vyložení malé vany si dojedeme vany prohodit. Vykládka právě začala, počasí nám přeje, tak uvidíme kolik toho dnes stihneme.
26.10. Program na víkend: V pátek budeme sušit vany, protože když jsme vykládali, pršelo. V sobotu budeme pokračovat ve vysušování. V neděli bude střídání, dorazí kapitán Batista. V pondělí bychom měli nakládat v Bustringenu hnojivo do Vahdorfu. Přejeme všem krásný víkend.
Bustringen

Bustringen

25.10. Loď RIO 2 nám včera vyplula a kapitán Batista hlásí: „Jede se do Bulstringen pro hnojivo. Měla by to být zase jen,,Hafentour",do Vahldorfu.“
U Wendeburgu

U Wendeburgu

16.10. Včera jsme celý den nakládali, navečer jsme popojeli 13 km do Waldorfu. Tam jsme naložili 1 700 tun hnojiva, které dnes vyložíme. Poté bychom měli popojet zpátky do Buestringen, kde nakládat opět hnojivo.
Vykládka hnojiva

Vykládka hnojiva

09:43
15.10. Po několika dnech klidu dnes naložíme cca 1600 tun a v úterý začneme vykládat ve Vahldorfu. Po vyložení pojedeme znovu do Bulstringen pro hnojivo, které by mělo být snad do Espelkamp. To už nastoupí Kubův děda jako kapitán, protože kapitán Batista má dovolenou. Návrat našeho kapitána bude, až přijede RIO z Espelkampu.
08:28
2.10. Kapitán Batista: „Po včerejší vykládce jsme popojeli ještě do Bortfeldu. Ráno jsme vyjeli až v sedm. Další náklad bude až 15.10. a to hnojivo. Proto zůstaneme stát tady v Calvoerde. Připravíme vany na nakládku, vyčistíme, vysušíme. Ve čtvrtek pak pojedu já s Kubou domů, Pavel zůstane na lodi. Kuba pak nastoupí kolem 14.10. se svým dědou, který mne vystřídá. Má nejmladší dcera má totiž promoci, tak si vezmu do 25.10. volno, abych se toho mohl zůčastnit a oslavit to.“ Děkujeme kapitánu za zprávu a přejeme mu zaslouženou dovolenou!
10:01
1.10. Hlášení kapitána: Včera jsme to dotáhli na úvaziště naproti přístavu Brink. Ráno jsme vyjeli až v sedm, abychom nemuseli dlouho čekat pod komorou, což vyšlo. V Peine budeme kolem půl jedné, s úvazem v jednu. Pak už budeme jen čekat do zítra, až vyloží lodě před námi a jdeme na řadu. Co bude dál zatím nevíme.
09:30
17.9. Včera z RIO 2 vyložili necelých 300 tun. Sauger má při plné kapacitě výkon 80 tun za hodinu, což včera ale nebylo. Dnes by nemělo tolik foukat, tak to snad bude lepší. Prach z ječmene v očích komplikuje život posádce, ale snad bude odpoledne hotovo.
24.9. Kapitán Batista hlásí: „Dnes jsme opět na cestě do Achmeru. Po telefonátu už víme, že budeme vykládat asi až ve čtvrtek. A tak zůstaneme někde v Bramsche nebo Pente a tam vyčkáme. Jen si zajedeme sólo s papírama do místa vykládky a také se stavíme na Alessandro, které je také v Achmeru a nakládá tam železný šrot. Tomu jen něco předáme a pak pojedeme zpět k vaně. Hezký pondělní den všem přeje RIO 2“
Pondělní ráno

Pondělní ráno

19.9. Dnes ráno jsme dovyložili poslední auto a jsme na cestě do Magdeburku. Tam budeme nakládat do velké vany ječmen, který povezeme do Bramche. Kluci se včera vystřídali. Nastoupil Kuba s Pavlem a Dan s Kamilem šli na volno. Posádky se střídají po 4 týdnech. Přejeme krásný den.
Na cestě do Magdeburku

Na cestě do Magdeburku

10:04
13.9. Včera jsme po obědě naložili 400 tun hnojiva a dnes budeme pokračovat. Momentálně drobně prší, takže musíme čekat. Hnojivo je určeno opět pro Uelzen.
11.9. Včera po poledni jsme dorazili do Calvoerde, kde budeme čekat do zítra odpoledne. Potom se přesuneme do Buelstringen, kde budeme nakládat 1 550 tun hnojiva pravděpodobně pro Uelzen.
Calvorde

Calvorde | foto: Slow TV

09:28
10.9. Plán na dnešní den je jednoduchý. Zastavíme v Ruhen pro pitnou vodu, a pak vyrazíme dál do Calvoerde, kde zůstaneme do středy.
09:27
4.9. Aktuálně čekáme na vyložení. Nejbližší termín je ve středu a proto se zatím posádka věnuje trénování a údržbě.