Tlačný remorkér Rio 2 v přístavu Děčín - Loubí (5. dubna 2016)

Lodí do Německa

On-line reportáž

Aktualizovat
14.8. Zprávy od kapitána Batisty. Vyrazíme okolo 20., pokud bude náklad. Uvidíme též podle stavu lodi. Takové sucho a nízké vodní stavy okolo 120 ani kapitán nepamatuje. Zajímá vás, co dělá posádka RIO2? Kuba někde střídá, Pavel je na lodi a provádí drobné práce. Kapitán Batista si užívá zasloužené dovolené, je doma v Ústí a stará se o dvouletou vnučku. Přejeme všem krásné léto.
Prázdninové kotvení

13:51
1.8. Milí fanoušci, ode dneška spadá Slow TV společně s dalšími pořady pod novou značku iDNES KINO. Slow TV nově najdete na https://SlowTV.iDnes.cz. V přenosech budeme nadále pokračovat a věříme, že se nám naše přenosy budou líbit. Tým Slow TV
09:24
17.7. Jsme na kotvě a nějakou dobu budeme, kapitán je na zasloužené dovolené. Před námi nakládá loď Dick, zkusili jsme vám přiblížit obrázek co nejvíc. Bohužel nejde kamera už víc zvednout, kvůli jejímu uchycení.
10.7. Jsme na cestě do Brandenburgu. Tam by jsme mohli dorazit, když nám klapnou komory, někdy po 16-té hodině. Čekají nás jezera s jejich letním provozem, plné plachetnic, jachet a plavců. Snad vydrží signál a bude se na co dívat.
RIO2 veze šrot

10:21
9.7. Nakládka je v plném proudu. Současně nás nakládají dva jeřáby a vypadá to, že bude dnes hotovo. Podle toho, v kolik nakládka skončí, se možná zvládneme i posunout kus cesty.
4.7. Přišla nám do emailu jedna zajímavá fotografie.... jaká loď to asi bude? :)
Hamburk

10:54
2.7. Dnes dorazíme do Hamburku a budeme vykládat.
10:11
27.6. Po včerejší proluce dnes pokračujeme v nakládce. Jak kapitán vysvětlil v komentářích, mají tu momentálně jednoho jeřábníka, a ten včera nakládal Kvb Bohemia. Dnes dokončíme nakládku a asi kousek popojedeme.
12:13
21.6. Dnes už máme v plánu komoru Flaesheim, Ahsen a Datteln. Tam se napojíme na DEK a hned si napojíme naše vany, které jsme nechali před Ludinghausen. Počítáme, že dnes by posádka měla dojet někam kolem Muenster, možná kousek dál.
09:29
12.6. Dnes jedeme nakládat do Salzgiteru. Odpoledne dojedeme na místo a počkáme do zítřka, kdy budeme nakládat.
09:11
7.6. Čekáme na vyložení. Je tu docela rušno a před námi je loď s obrovským nákladem přes 2500 tun (podle odhadu kapitána). Vykládají zde vysavačem, který pobere 65 tun za hodinu. Střídmý odhad je dnešní odpoledne... pesimističtější až zítra.
4.6. V pátek odpoledne jsme vyjeli z Payne se sladovým ječmenem, který vezeme do Gelsenkirchen. V pondělí odpoledne čekáme před kanálem RHK, který můžeme kvůli šířce proplout až po 22 hodině. Zítra vyrazíme do cíle.
Podvečerní nálada s RIO 2 nad komorou Münster

09:42
28.5. Z hlášení kapitána: vykládka se rozběhla a měli by nás dnes v klidu vyložit. Následně musíme vany umýt, aby jsme je připravili na nakládku obilí. Toto snad dnes naložíme v Peine a pojedeme s ním do Gelsenkirchenu. Dnes ještě přijde kontrolorka, aby nám prodloužila verifikaci van pro naložení obilí.
11:31
22.5. Vykládáme vany a mezitím jsme jeli doplnit pitnou vodu. Dnes bude snad hotovo a zítra budeme znovu nakládat. Voda zase klesá a doufáme, že jí bude dost na průjezd naší lodi.
10:45
11.5. Nepřeje nám voda a budeme se proto věnovat údržbě van. Čeká nás přebroušení a nátěr skladovacího prostoru a drobné opravy na lodi.
4.5. Včera jsme kousek popojeli do Buckau, ráno jsme vyrazili chvilku před 6, máme naloženo necelých 500 tun v obou vanách a míříme do Lovosic a Ústí. Uvidíme, zda-li tam dorazíme. Vše závisí na stavu vody. V pátek bychom chtěli dojet k Wittenbergu, v sobotu někam k Muhlbergu a neděli nad Drážďany.
Brzy po ráno

08:56
3.5. Kapitán Batista hlásí: „Čekáme, až se uvolní poloha, abychom mohli začít překládat z Kvb Andrea. Budeme nakládat jen na 100 cm ponoru, jelikož moc vody na Labi není.“
2.5. Dnes vykládáme velkou a malou vanu. Zítra bychom měli odlehčovat 310 tun kazivce a do malé budeme dávat 170 tun fosfátu. S nákladem pojedeme do Čech. Není moc vody a tak pojedeme s ponorem 1 metr.
Vykládka velké vany v Magdeburku

Vykládka velké vany v Magdeburku | foto: Slow TV

09:04
30. 4. Včera po obědě jsme dopluli do Magdeburku, kde nás ve středu čeká vykládat hnojiva. Zítra se vystřídá posádka, nastoupí Dan s Kamilem a na volno jedou Pavel s Kubou. Posádka se mění po 28 dnech. Přejeme krásné pondělí.
12:23
23.4. Dnes jsou v plánu Drážďany a a kotva u Konigstein. Zítra odpoledne nás zachytí Beskydu v Hřensku a protáhnou nás proti proudu do Děčína.